Search

Pengenalan MAB

MAB adalah produk tradisional yang dibuat dari herba, rempah ratus dan madu. Kegunaan MAB pada asasnya adalah untuk family planning, walaubagaimana pun MAB juga bertindak sebagai ubat Multi-purpose (pelbagai tujuan) dalam penjagaan kesihatan dalaman/kecantikan wanita terutama bagi yang telah berumahtangga. MAB juga merupakan salah satu alternatif bagi orang yang kurang selesa dengan kaedah family planning moden. Kerberkesanannya adalah 100% sekiranya anda mengikut aturan makan yang betul. MAB boleh diambil oleh mereka yang berumur 18 tahun keatas, berkahwin/belum berkahwin dan warga emas. MAB dijamin bersih, suci lagi halal tanpa perlu diragui lagi bagi umat Islam.

MAB telah diamalkan sejak 20 tahun yang lalu secara tradisi untuk merancang keluarga dan kesihatan yang optimum. Dengan perkembangan teknologi internet saya ingin memperkenalkan kepada anda semua, bahawa terdapat produk yang sangat bagus untuk merancang keluarga. Dengan perbelanjaan sebanyak RM15.00 sebulan anda boleh menghasilkan kesihatan yang baik, tiada apa-apa risiko untuk kesan jangkamasa panjang. MAB membongkarkan rahsia maajun org tua-tua dahulu yang tidak diketengahkan kepada pengetahuan umum sebelum ini. Di sini saya nak kongsi cerita kepada puan-puan khas untuk yang telah berkahwin sahaja. Jika puan-puan berhajat untuk merancang keluarga dengan cara tradisional, bolehlah mencuba dengan MAB ni. Kejayaannya adalah 100% dengan syarat mengikut disiplin makan yang betul.

Friday, April 3, 2009

Aturan Makan

KANDUNGAN MAB

Herba ( Kacip Fatimah)
Rempah ratus
Habatus sauda/jintan hitam
Serapat Senduduk Manjakani
Inai
Madu

Harga : RM 15.00 sebotol ( 21 biji)

ATURAN MAKAN MAAJUN ANGGUN BISTARI (MAB)

1. Bagi yang lepas pantang, mula makan pada hari ke 44 lepas bersalin.

2. Bagi yang merancang sendiri, mula makan pada hari ke 3, 4 atau 5 haid.

3. Bagi yang ambil pil perancang ingin bertukar ke MAB, habiskan pil tersebut dansemasa hendak ganti pil baru, terus ganti dengan MAB dan tak perlu lagi tunggu haid. MAB juga boleh makan bersama pil.

4. Bagi yang merancang mengguna IUD, kaedahnya mengganti dengan MAB adalah seperti berikut;

i) Kes yang yang tidak ada period, dapat MAB boleh terus makan.
ii) Kes IUD yang belum tamat tempoh dan ada haid, mula makan pada hari ke 3, 4, atau 5 period. Bila IUD sudah tamat nanti boleh putuskan samada nak teruskan pakai IUD atau MAB sahaja.

5. Bagi yang merancang mengguna injection, kaedah mengganti dengan MAB adalah seperti berikut;

i) Kes belum/baru tamat tempoh, dapat MAB boleh terus makan pada haid hari ke 3, 4, atau 5.
ii) Bagi yang tidak period dapat mab dan terus mula makan. Selepas tamat tempoh injection, boleh putuskan terus sambung injection atau MAB sahaja.

6. Makan 1 biji sahaja sekali/sehari samada pagi/malam setiap hari selama 21hari. Selepas habis, rehat selama 7 hari dan selepas itu sambung botol ke 2 dan seterusnya. Katakan hari terakhir makan hari ahad, ahad minggu berikutnya sambung semula botol ke 2 dan botol seterusnya.

Contoh: -katakan habis makan hari sabtu jam 11 malam, ahad mula rehat seperti dibawah:
a) 11 mlm ahad - 11 mlm isnin (24 jam) - rehat hari pertama
b) 11 mlm isnin - 11 mlm selasa (24 jam) - rehat hari ke 2
c) 11 mlm selasa - 11 mlm rabu (24 jam) - rehat hari ke 3
d) 11 mlm rabu - 11 mlm khamis (24 jam) - rehat hari ke 4
e) 11 mlm khamis - 11 mlm jumaat (24 jam) - rehat hari ke 5
f) 11 mlm jumaat - 11 mlm sabtu (24 jam) - rehat hari ke 6
g) 11 mlm sabtu - 11 mlm ahad (24 jam) ahad - rehat hari ke 7

Kena sambung makan balik hari ahad pukul 11.01 malam. Jadi tempoh rehat adalah 7 hari seperti contoh kiraan diatas. Cara nak sambung botol seterus untuk mudah faham seperti dibawah:

Stop Ahad sambung Ahad depan
Stop Isnin sambung Isnin depan
Stop Selasa sambung selasa depan
Stop Rabu sambung rabu depan
Stop Khamis sambung khamis depan
Stop Jumaat sambung Jumaat depan
Stop Sabtu sambung Sabtu depan
Stop Ahad sambung Ahad depan

i) Kes makan malam

Jika habis makan malam Ahad, sambung botol kedua pada malam Ahad depan.

ii) Kes makan pagi

Jika habis makan pagi Ahad, sambung botol kedua pada pagi Ahad depan.

7. Kes lupa makan:

i) Makan Waktu MalamLupa makan malam, pagi besoknya ambil 1 biji sebagai ganti. Jika masih lupa juga paginya, malam perlu ambil 2 biji sekali.

ii) Makan Waktu PagiLupa makan pagi, malamnya ambil 1 biji sebagai ganti. Jika masih lupa malamnya, pagi besok perlu ambil 2 biji sekali.8.

Peringatan:

i) Untuk yang mengambil MAB bagi merancang keluarga, MAB hanya memberi perlindungan sehingga tempoh 24 jam ;

ii) Bagi kes yang lupa makan perlulah berhati-hati supaya tempoh pengambilantidak melebihi 24 jam; dan

iii) Jika sedang makan MAB didatangi haid tidak perlu berhenti, terus sambung makan sehingga habis 21 hari dan baru berhenti 7 hari sebelum sambung semula botol 2 dan botol seterusnya.Jika anda mematuhi aturan makan maajun MAB insyaalah MAB dapat membantu sebagai kaedah perancang keluarga anda.

CARA MENYIMPAN

1. Untuk botol yg sedang makan anda boleh simpan di luar atau pada suhu bilik.Boleh juga di simpan dalam peti sejuk BUKAN di tempat beku.

2. Untuk stok yang banyak bagi yang order lebih daripada 1 botol atau stok yangbelum di jamah anda WAJIB menyimpan dlm peti sejuk. BUKAN di tempatbeku. Ini bertujuan utk mengekalkan ketahanan/khasiat MAB sehingga 1 tahun.

1 comment:

  1. hunny td ada pre order..x tau berjaya @ x..nt nozi call@sms ek?tq

    ReplyDelete